Du är här:

NYHET FRÅN DHL FREIGHT

Flexibla lösningar för hemleverans

Service point hemleverans

Redan nu kan ni som e-handlare erbjuda tjänsten till era mottagare på utvalda postnummer i Stockholm och Göteborg. Självklart kommer vi successivt att fortsätta utrullning i hela landet fram till Q1 2022.

Hur?

Vi levererar hem till mottagaren på vardagar mellan kl 17-22 med ett leveransfönster om 60 min. 

I den nya mottagarportalen har mottagaren själv möjlighet att enkelt anpassa sin leverans: 

  • Byta dag för leverans
  • Utanför dörren.  Läs mer här
  • Innanför dörren (om kunden har ett smart Glue-lås installerat). Läs mer här
  • I smart brevlåda (om kunden har Inside the box installerat).  Läs mer här

Mottagaren kan därefter följa sitt paket i realtid, hela vägen fram till leverans. 

Tjänsten finns redan idag tillgänglig i Multishipping och Unifaun online, där du enkelt aktiverar tjänsten. Använder ni ett eget TA-system – kontakta er TA-leverantör för att aktivera tjänsten. Därefter kommer tjänsten direkt dyka upp för de kunder som bor på utvalda postnummer i Stockholm och Göteborg som inledningsvis kan beställa den.

Hemleverans är ett tillval till DHL Service Point, och listpriset är 80 kr. Som medlem erbjuds ni däremot tillvalet för 39 kr. 

Har du några frågor? Vänligen kontakta vår kundservice på 0771 345 345